Українська мова 2 клас

17 лютого

Доброго дня, любі друзі!

Домашнє завдання:

 Українська мова   - вправа 104

Українське читання -  с.90-92, читати, відповідати на питання

При бажанні можете передивитися  презентацію.


15 лютого

Доброго ранку, любі друзі!

Тема:  Повторення матеріалу.

Запам’ятай!

Уживання йо

Уживання ьо

  1. На початку слова: йому.

2. Після голосних: майор.

3. Іноді після приголосних: Соловйов.

 

  Лише після м’яких приголосних у кінці та в середині складу: кольоровий, сьомий, крайньою, чотирьох.

 

Отже, «Буквосполучення йо пишемо для позначення сполучення приголосного й з голосним о на початку слова або складу: йод, бойовий.

Трьох, сьогодні – де пишемо ьо? ( у середині або в кінці складу)

Отже, «Буквосполучення ьо пишемо для позначення м’якості попереднього приголосного перед о в середині складу, наприклад: льон, сьомий»


Завдання для повторення ( тренувальні)

Ці завдання можна виконувати на аркуші або у зошиті


 1. «Лови помилку»

Завдання: записати слова, виправляючи помилки, підкресли йо, ьо

Мільон, синєго, маяріла, ранйого, батальон,  сльоози, приїом, підьом, трєх,  войьовничий.

 

2. Словниковий диктант

Завдання: записати слова (бажано під диктовку), підкресли йо, ьо

Зна…мий,  п’ят…ох, …одистий, змі…овик, давн…ому, дз…об, у вс…ому, л…онар, л…ох, л…одяник, Вороб…ов, т…охкати, ціл…овий, ст…ожка, ст…обати, …осип,  по-друж…ому.

 

3. Гра «Розсипаночка»

Завдання: Склади з «розсипаних» складів слова, запиши їх

1) ри, ко, льо (кольори);

2)  йо, ма, нез (майонез);

3) вий, бо, йо (бойовий).

4. Гра «Складалочка»

Завдання: з перших складів кожного слова утвори нове, запиши його             

                 а) сьогодні, мийка – … (сьомий);

                 б) корінь, льонар, риба – …  

                 в) матінка, йогурт, рисова – …  

                 г) помідор, льонар, тиша –  …  

         

Картка 1

Правопис буквосполучень ьо, йо

 

1.      Встав пропущені ь чи й.

2.      Запиши слова в алфавітному порядку.

3.      Склади і запиши  з 1 словом речення.

Кол…оровий, бо…овий, пол….овий, дз…об, т…охкають, прац…овитий, л…он, ма…орить, сер…озний.

  

Картка 2

Правопис буквосполучень ьо, йо

 

1.      Встав пропущені ь чи й.

2.      Запиши слова в алфавітному порядку.

3.      Склади і запиши  з 1 словом речення.

С…омий, зна…омий, бод…орий, ра…он, ден…ок, кра…овий, вір…овка, дз…обик, ма…ор.

Спробуй використати знання на тренажері:

 

Удачі!

14 лютого

Доброго дня, любі друзі!

Тема: Написання буквосполучення йо. Перенос слів з ьо, йо.

Домашнє завдання   вправа 98

                                       Перевір свої знання 

Тест буквосполучення ьо

Письмо. ЬО, ЙО, апостроф, перенос.

Буква Й. Буквосполучення ЙО.


Послухай, як тьохкає соловей


Перед читання казки «Лисичка та Журавель»  с.88-89 трошки відпочинь.

Зроби гімнастику 

для дихання

для очей

Прочитай казку с.88-89, підготуйся відповідати на питання

10 лютого

Доброго дня, любі друзі!

А наступні відео для повторення

ЗАКРІПИ


8 лютого

Доброго ранку, любі друзі!

Сьогодні ми продовжуємо мандрувати у країну казок.  

На черзі у нас казка « Лисичка-суддя».

1.      Прочитай казку вголос с.86-87

-        Чи всі слова зрозумілі? Запитай у батьків значення незрозумілих слів, або знайди значення у Інтернеті.

2. Прочитай ще раз казку .

3. Дай відповіді на запитання до казки  с.87.

Якщо є можливість роздрукуй малюнок та розфарбуй його.


Хочеш перевірити себе? Спробуй дати відповідь на запитання тесту.

ТЕСТ      код    mnf845

Успіхів!

7 лютого

Доброго ранку, друзі!

Поглянувши презентацію, ознайомишся з новою темою уроку.   

Повправляйтеся на тренажері

А тепер можна і погратися

Весела МовоМатика

 Спробуй розв’язати приклади за зразком (можна разом з батьками)

 КО + РІКА-КА + В + КА   =   КОРІВКА

ЧАЙ-Й + Ш + КАВА-ВА

САДОК-ОК + РЮ-Р + КОНИК-КО

ДІД-ІД + ЗУБ-З + ОК                                            

МАК-К + ЛИН + КА                                          

РИБА-А + КА                                                      

СОНЦЕ-ЦЕ + ЯШ + КОНИК-КО                   

ШКОЛА-А + ЯР + КА                                       

ЛОМ-М + ПА + ТА                                               

КРУГ-Г + ЖКА                                                       

РІГ-Г + ЧКА                                                             

            РУКА-КА + СКЛО     

До зустрічі!     


3 лютого

Доброго ранку, друзі!

Тема уроку: Дзвінкі і глухі приголосні звуки, їх вимова.  

Сьогодні кожен з вас займає моє місце – місце вчителя. Я тільки буду підказувати що за чим треба виконувати. Спробуємо?

1. Давайте пригадаємо, як ми розрізняємо звуки і букви.

Звук я вимовляю і чую, а букву я бачу і пишу. 

Звуки у нас бувають які? Голосні і приголосні.

Голосні творяться за допомогою голосу, а приголосні – за допомогою голосу та шуму, або лише шуму. Існує ціла наука, яка вивчає звуки. А називається ця наука Фонетика.

2.  Сьогодні чарівна Фея Фонетика  розкаже вам чарівну історію про дивне королівство звуків

Казка

Одного разу фея Фонетика помітила у своїх братів, приголосних звуків, деякі відмінності у характері. Окремі з них мали дзвінкий голос і Фея стала називати їх дзвінкими приголосними. Дзвінкоголосими стали звуки [ в ], [ л ], [ л' ], [ м ], [ н ], [ н' ], [ й ], [ р ], [р'],[б], [г], [ґ], [д], [д′], [з], [з′], [ж], [дж], [дз], [дз′]

У решти такого голосу не було, вони лише шуміли, шипіли та свистіли. Це такі звуки як [ ф ], [ п ], [х], [к], [т], [т′], [c], [c′], [ш], [ч], [ц], [ц′].

Багато звуків захотіли об'єднатися в пари: дзвінкі - глухі. Довго думали : «Як це зробити?» На допомогу знову прийшла добра Фея.

«Дзвінкі приголосні, вимовте своє ім'я без голосу, пошепки. А ви, глухі, прислухайтесь і пізнайте, кого з вас викликають до пари» - запропонувала Фея. Звуки так і зробили.

Першим вимовив своє ім'я дзвінкий приголосний [ б ] і всі почули його глуху пару - звук [ п ].

-        А що було далі давайте здогадаємось самі. 

Вимовте дзвінкі приголосні пошепки без голосу і доберіть їм пару.  Перевірте себе.

[б]-[п]         [ж]-[ш]       [ґ]-[к]

[д]-[т]         [дж]-[ч]

[д']-[т']       [дз ] - [ц]

[з]-[с]          [дз']-[ц']

[з']-[сʹ]        [г]-[х]

Утворилось 11 пар. Назвала фея Фонетика ці звуки парними дзвінкими і глухими приголосними.

- А які звуки залишились без пари?

Дзвінкі [в],[л],[л'],[м],[н],[н'],[й], [р], [р']

Глухий [ф] 

3. Відкрийте підручник с.25 прочитайте слова в 64 вправі, дотримуючись правильної звуковимови.  

Запам’ятай! В українській мові, на відміну від російської, дзвінкі приголосні в кінці слова і складу вимовляються дзвінко.

Вправа 65. Прочитай слова, які записані українською мовою, чітко вимовляючи дзвінкий приголосний наприкінці слова та в середині.

4. Відкрий зошит і виконай вправу 67,68

5. Підведення підсумків

- Над якою темою працювали на уроці ?

- Які приголосні звуки вимовляються з голосом та шумом? Які звуки вимовляються лише з шумом, утворюються без голосу?

- Наведіть приклади дзвінких і глухих приголосних звуків та слів із ними.

- Які парні дзвінкі і приголосні звуки запам'ятали ?

6. Домашнє завдання вправа 70


1 лютого

Доброго ранку, друзі!

Тема уроку: Українська народна казка «Півник і двоє мишенят».

Продзвенів уже дзвінок,     

Починається урок.

Він казковий і цікавий.

Тож  гостей зібрав чимало.

Повернімося обличчям до гостей:

І лагідно промовим: «Добрий день!»


Всім доброго дня. Розпочинаємо урок українського читання, але сьогодні ви будете навчати себе самостійно. Треба читати завдання і чітко його виконувати. Приготувалися. Починаємо.

1. Щоб наше мовлення було правильне, чітке, виразне, попрацюємо над чистомовкою. Набираємо повітря і на видиху читаємо окремий рядок.

Че - че – че - влітку сонечко пече,

Чу – чу – чу - всім спечу по калачу,

Ча – ча – ча –дай нам , півник, калача,

Чі – чі – чі - не лежи на печі.

-Який звук зустрічається частіше? Як ми його промовляємо?

-Читаємо повільно, швидше, ніжним голосом матусі. 

2. «Продовж речення»

- Розділ, який ми зараз вивчаємо має назву ….

- Мишка – шкряботушка є героєм казки…

- Ще у казці Рукавичка є герої….

- Я хотів би зіграти роль …

Ми продовжимо знайомство з чарівним світом українських народних казок. Ви зрозумієте мову тварин, дізнаєтеся їхні таємниці. Ми будемо читати та характеризувати героїв. Вас радо зустрінуть герої казки, а якої спробуйте здогадатися самі. Працюйте дружньо, плідно, на лінуйтесь і памʼятайте: по роботі й нагорода.

 

3. Відгадайте  загадки.

У дворі він — командир!

Має шпори і мундир,

Червоненький гребінець —

хлопець просто молодець! (Півник)   

Ніч…Злодюжки довгохвості

До комори ходять в гості.

Хвать торбинку із зерном –

І в шпаринку шасть бігом.  (Миші)  

 Сьогодні познайомимось з казкою «Півник і двоє мишенят».

4. Прочитай значення нових слів:

Млин - це споруда для розмелювання зерна на борошно з допомогою енергії вітру чи води 


 Ціп – це знаряддя для молотьби зерна, яке складається із двох палок, з’єднаних між собою ременем 


5. Прочитай казку.

6. Дай відповідь на питання:

 -Хто були Круть і Верть?

- Чому в них такі незвичні імена?

- Як звали півника?

 -Що знайшов півник?

- Що любили робити мишенята?

-В яку пору року відбувається подія казки? Доведіть.

7. Гра «Хто що робив?»

Складемо характеристику героїв за їх поведінкою 

Гралися                          будив усіх

Підмітав                         веселилися

Танцювали                     стрибали

Замісив тісто                   спік пиріжки

 

8. Метод «Займи позицію»

- Чи справедливо вчинив півник?

- Кого із героїв вам шкода? Чому?

- Який епізод казки вас найбільше схвилював? 

9. Підсумок уроку. 

 

-              Який висновок ви зробили з цієї казки для себе?

-              Чи завжди ви допомагаєте дорослим, коли вони вас просять?

-              Які поради ви дали своїм друзям, щоб вони не потрапили в такі неприємні ситуації?

 

10. Прочитати казку ще 2 рази. Поміркуй, яке прислів’я відповідає змісту казки

 Робота спільна – як пісня весела.

Праця людину годує, а лінь марнує.

На чужу роботу дивитись – ситому не бути.

Умілому всяка робота легка.

По роботі й нагорода.

До зустрічі!

12 жовтня

Доброго ранку, друзі!

Тема уроку: видатні українські письменники.

1. Помандруймо разом Шевченківськими місцями, дізнаємося про нелегке життя поета, про його творчість і, звісно, про його велику славу.



2. 




3.Сьогодні ми будемо говорити про ще одного видатного українського письменника - Івана Франко.

         Народився Іван Якович Франко в селі Нагуєвичі (нині с. Івана Франка) Львівської області. Батько Яків — відомий на всю округу коваль, невтомна у праці мати Марія. У такій сім'ї найперше привчали до праці, поваги до людей.

         І.Франка був дуже талановитою людиною.Він писав твори і для дітей, і для дорослих.Він був казкарем.

І. Я. Франко щиро любив рідну землю.



4. Про те, що вам сподобалось і запам'яталося найбільше сьогодні на уроці розказати батькам.

До зустрічі на онлайн-уроці

Тема: українська мова
Время: 12 окт. 2021 10:30 AM Киев

Подключитися до конференції Zoom
https://us04web.zoom.us/j/76226922914?pwd=eVUxTUF0THg3RGh3Z1dHTFk2allXQT09

Ідентифікатор конференції: 762 2692 2914
Код доступа: Z6hsYQ




11 жовтня

Доброго ранку, друзі!

Тема уроку:  Україна.

Проглянь презентацію, виконай завдання



6 травня

Доброго ранку, друзі!

Тема уроку:  День Матері. 

У другу неділю травня люди святкують День Матері.

    Від дня нашого народження поруч з нами була найкраща, найпотрібніша, найрідніша мама! Це перше слово, яке ви вимовили в своєму житті . Мама! Це вона тримала вашу тремтячу руку, коли ви вперше переступили поріг другої вашої домівки - школи! Це вона єдина і найкраща людина, до якої ми несемо свої радощі і невдачі. І треба бачити її в цю хвилину. На її обличчі всі почуття, як на чистому листочку - і безмежна всепробачаюча любов, радість, хвилювання, віра в вас. Ця віра вселяє в нас надію, робить нас чистішими, справедливішими, людянішими. Немає слів,щоб виразити нашу вдячність нашим мамам і тому сьогодні ми просто кладемо до їх ніг нашу любов.

Переглянувши відео, ви дізнаєтеся як святкують День Матері у різних куточках світу.


Що може бути тепліше, лагідніше ніж голос матері, її руки? Що вперше відчуває дитина? - руки матері і її голос! Ці руки приголублять, зігріють, а мамині колискові втішать, заспокоять і допоможуть знайти нові сили. Знов руки матері притиснуть тебе до свого серця, мамин голос знищить втому, а мамина тиха пісня підніме настрій. І всі біди та сльози будуть стиха відступати. Як добре коли в тебе є мама - добра, ніжна, мила. Крім мами ніхто не розуміє тебе просто без слів. Немає нічого більшого, як любов материнська. Про це розкаже притча про маму.


Для закріплення обов'язково прогляньте презентацію

- На сьогоднішньому уроці ми з вами теплим словом згадували наших любих матусь. Любіть та шануйте своїх мам, адже, вона є найсвятішою людиною у вашому житті,яка з вами буде завжди і в радості, і в горі.

- А чи придумали ви, що подаруєте своїм матусям? Зробіть  чи намалюйте привітальні листівки для ваших матусь. Їм буде дуже приємно отримати подарунок, виготовлений вашими руками.

Тема уроку:  День Перемоги. 

8 та 9 травня ми відзначаємо День пам’яті та примирення. 

Символ – червоний мак

Перегляньте відео. 


Перегляньте відео  «Пам’ятаємо»



29 квітня

Доброго дня, друзі!

Тема уроку:  Лікарня. Повторення. 

1. Перегляньте презентацію.

2. Наступне  відео допоможе вам навчитися чітко і правильно промовляти нові слова.

                               Повторення

Наступне  відео допоможе вам повторити і закріпити раніше вивчене.


- Обов'язково пограй зі своїми батьками  у гру "Моє запитання - твоя відповідь"  та "Український віночок"(с.64-65 підручника) 

До зустрічі!


27 квітня

Доброго дня, друзі!

Тема уроку:  Транспорт. Магазин. 

Сьогодні на уроці ми здійснемо уявну подорож різними видами транспорту.

А  презентація допоможе вам. мої любі друзі, пригадати: що таке транспорт, які види транспорту є за призначенням та способом пересування.

Наступна презентація допоможе вам чітко і правильно промовляти назви транспорту.


- А тепер самостійно прочитай вірш Анатолія Камінчука "Їхали, ми їхали" на с.57 у підручнику.

-  Обов'язково пограй зі своїми батьками  у гру "Що їздить? А що літає?"

Закріпити вивчене вам допоможе наступне відео.


Продовжуємо нашу віртуальну подорож. Наступна зупинка "Магазин"

Проглянь  презентацію

Наступна відео допоможе вам чітко і правильно промовляти нові слова.


 А зараз гайда до улюбленого супермаркету!



-  Обов'язково пограй зі своїми батьками  у гру "У магазині"

До зустрічі!

22 квітня

Доброго дня, друзі!

Тема уроку: Місто. Село. 

- Пропоную вам уявити, що ви потрапили у село. 

 - Перегляньте цікаве та пізнавальне відео.


- Що ви побачили на відео?

- Яких тваринок запам’ятали?

Попрацюй з підручником на с.52-53

Перегляньте наступне  відео.


Попрацюй з підручником на с.54-55

До зустрічі!


20 квітня

Доброго дня, друзі!

Тема уроку: Київ.

Києве мій. Славне місто!
Ти квітнеш на схилах Дніпра.
Люблю тебе щиро і чисто.
Зустрітись нам знову пора.

- Сьогодні ми з вами здійснимо мандрівку до столиці нашої держави – Києва. Ви дізнаєтеся про історію виникнення міста, про його архітектурні споруди, культурно-історичні пам’ятки.
Перегляньте відео.

Здійсни віртуальну подорож по Києву, переглянувши наступне відео

Додатково (хто зацікавився)

До зустрічі!

 15 квітня

Доброго дня, друзі!

Тема уроку: Київ.

1. Повторення вивченого на минулому уроці.

- Як називається наша держава?

- Назвіть державні символи нашої держави.

2.Розсипанка

На дошці зображені букви. Вам треба розмістити їх і прочитати слово.

        

             



-         Сьогодні на уроці ми продовжимо розширювати знання про славне минуле українського народу та сучасні дні Києва.

3. Перегляньте відео.


4. 
Перегляньте презентацію.  

Запам'ятайте історичні пам'ятки Києва

5. Гра «Закінчи речення».

Київ – столиця… 

Головна вулиця столиці - … 

Місто Київ названо на честь…

Братів Кия звали…

Сестру - …



 13 квітня

Доброго дня, друзі!

Тема уроку: Символи України.

1. Перегляньте відео.


- А які державні символи України ви знаєте? 
- Поміркуйте, для чого державі мати свої символи?                   

- Де ви зустрічалися з державними символами України?

2.  Звичайно, скажеш одне тільки слово «Україна» – і в уяві обов’язково постають калина в лузі, верба край долини, хліб-сіль на вишиваному рушникові…

Перегляньте відео


3. Кожен народ має народні символи. Народні символи – це те, що найбільше любить і шанує даний народ. Називаючи народний символ, можна дізнатися, про яку країну йде мова. Народні символи України є рослинні і тваринні. Рослинні народні символи українці вважали святинями свого народу.

     До рослинних символів відносяться калина, верба, дуб, тополя, барвінок, чорнобривці, вишня, соняшник, мальва. Вони здавна уособлюють красу нашої України, духовну міць народу, засвідчують любов до рідної землі.

Перегляньте презентацію.

 

 Діти, розмову про Україну та про її символи можна вести без кінця-краю, бо така багата і щедра наша земля, така славна її історія. 

Хочу, щоб кожен з вас запам’ятав те, про що ми говорили сьогодні. Любімо свою землю, вивчаймо, знаймо і поважаймо її символи, не даймо нікому скривдити її.


 8 квітня

Доброго дня, друзі!

1. Перегляньте відео.


- Назвіть державні символи України.

- Яке слово зашифроване в гербі України?

- Яких видатних українців ви запам'ятали?

2. Давайте разом здійснемо подорож  Україною.


3. На наступному уроці продовжимо говорити про символи України.

Вивчіть напам'ть

До зустрічі!


14 січня

Добрий ранок, любі учні.

- Пригадайте, які приміщення можуть бути у квартирі?

(передпокій, вітальня, спальня, дитяча кімната, ванна, кухня).

- Що може бути в кожній із кімнат?

Сьогодні ми познайомимося з вами з назвами речей, які повинні бути на кухні.

1. Подивіться презентацію разом з батьками або братами-сестрами. Повторюйте назви предметів.

Пограйте у гру «Хто більше запам’ятав»

     


               2. Передивіться відео з теми «Кухня»

 

3. Робота за підручником с.6-7

Роздивіться малюнки з назвами кухонних предметів. Прочитайте слова.

4.При допомозі QR-коду прослухайте вірш «Помічниця» с.7

5. Гра «Полічи»

Порахуй скільки ложок, чашок на кожному малюнку.

 До нових зустрічей!

 12 січня

           Добрий день, любі учні!

Після зимових канікул нам треба повторити теми, які вже вивчили.

Шановні батьки, будь ласка, допоможіть дітям передивитися презентації, проконтролюйте вимову слів українською мовою.

1. Передивіться презентацію, спробуйте прочитати слова за темою «Будинок».


2. Пригадайте слова – назви меблів за допомогою наступної презентації


3. Розглянь малюнки до уроку 52 (номер уроку написано угорі)

Дай відповідь на питання с.4

4.  Шановні батьки, якщо є змога, при допомозі QR-коду прослухайте загадки с.5., або діти прочитають самостійно.

5. Пограйте разом в гру «У новій квартирі»


Комментариев нет:

Отправить комментарий